United Bankers tukee CDP-kampanjaa Pariisin ilmastosopimuksen tavoitteiden saavuttamiseksi

United Bankers tukee CDP-kampanjaa Pariisin ilmastosopimuksen tavoitteiden saavuttamiseksi

 

United Bankers on yksi 318 rahoituslaitoksesta ja monikansallisesta yhtiöstä, jotka tukevat CDP:n Science-Based Target -ilmastoaloitetta. CDP on voittoa tavoittelematon järjestö, jonka vuosittain julkaisema ilmastoarviointi kuvaa yritysten ilmastovaikutuksia globaalilla tasolla.

 

CDP-kampanja kasvoi viime vuodesta yli 30 prosenttia sekä kampanjaa tukevien organisaatioiden lukumäärän suhteen että niiden edustamien varojen ja ostovoiman suhteen. Ilmastoaloitetta tukevien yhtiöiden varat ovat yhteensä 37 biljoonaa dollaria. United Bankers kannustaa yrityksiä asettamaan Science Based Targets -aloitteen mukaiset päästövähennystavoitteet, jotka kattavat yrityksen koko arvoketjun päästöt.


Vastuullinen sijoittaminen on United Bankersin toiminnan keskiössä. CDP-kampanjan myötä rohkaisemme yrityksiä julkistamaan tietoja päästöistään ja ympäristövaikutuksistaan, ja nyt myös asettamaan omia tieteeseen perustuvia ilmastotavoitteitaan. Globaali tarve vihreälle siirtymälle on ilmeinen, ja takaraja Pariisin ilmastosopimuksen tavoitteiden saavuttamiseksi lähestyy. CDP-kampanjan avulla saatavan tiedon myötä meidän on helpompi tunnistaa ne yritykset, jotka ovat valmiit asettamaan tiukat ilmasto- ja vastuullisuustavoitteet sekä työskentelemään aktiivisesti päästöjen hillitsemiseksi. Tämä on välttämätöntä kestävien sijoitusstrategioidemme näkökulmasta. Olemme iloisia nähdessämme CDP-kampanjan kasvavan vuosi vuodelta, ja ylpeitä tukiessamme osaltamme näitä pyrkimyksiä”, kertoo United Bankersin vastuullisuusjohtaja Seela Sinisalo.

 

 

Sitouttamiskampanjan tarkoituksena on saada yhä useampi organisaatio asettamaan toiminnalleen Pariisin ilmastosopimuksen mukaiset päästötavoitteet maapallon keskilämpötilan nousun rajaamiseksi 1,5 asteeseen. CDP lähetti United Bankersin ja muiden aloitteeseen osallistuvien organisaatioiden puolesta kirjeet yli tuhannelle yritykselle ympäri maailman. Näiden yritysten joukossa olivat muun muassa Kiinan suurin verkkokauppayhtiö JD.com, australialainen lentoyhtiö Qantas, maailman suurin kemikaaliyritys BASF, sekä Caterpillar, FedEx, General Electric, Wal Mart de Mexico ja Wilmar International. Ilmastoaloitteen 1 000 kohdeyritystä ovat ratkaisevan tärkeässä asemassa pyrkimyksissä rajoittaa ilmaston lämpenemistä – kyseiset yritykset tuottavat yhteensä 7 gigatonnia Scope 1 ja Scope 2 -päästöjä, ja niiden yhteenlaskettu markkina-arvo on yli 25 biljoonaa Yhdysvaltain dollaria, mikä vastaa 44 prosenttia MSCI All Country World -indeksistä.

 

Viime kuukausien äärimmäiset sääilmiöt ovat jälleen näyttäneet toteen sen, mitä ilmaston lämpenemisestä maapallolla seuraa. Yritysten tulee pikaisesti asettaa tavoitteet päästöjen vähentämiseksi Science Based Target -aloitteen kautta, mikäli päästöjen määrää halutaan vähentää sillä vauhdilla ja laajuudella, mikä vaaditaan ilmastonmuutoksen vakavimpien vaikutusten välttämiseksi. Kampanjan kasvu ja menestys rohkaisee ja osoittaa meille, että rahoituslaitokset ovat tunnistaneet tieteeseen perustuvien ilmastotavoitteiden tarpeellisuuden nollapäästötavoitteensa saavuttamiseksi”, sanoo Laurent Babikian, CDP:n pääomamarkkinoiden globaali johtaja.

 

Globaalisti yli 3 500 yritystä, jotka edustavat noin kolmannesta maailman yritysten markkina-arvosta, on jo mukana Science Based Target -aloitteessa. Näiden joukosta yli 1 200 yritystä on jo hyväksynyt 1,5 asteen tavoitteen. SBTi data osoittaa, että keskimäärin ilmastotavoitteet asettanut yritys vähentää päästöjään 8,8 prosentilla vuodessa, mikä on selkeästi yli 4,2 prosentin edellytyksen maapallon keskilämpötilan nousun rajaamiseksi 1,5 asteeseen.